یاری یول(خانه دهم )

زنان -سیاسی- اجتماعی

یاری یول(خانه دهم )

زنان -سیاسی- اجتماعی

بیداری خانه نسوان


نمایش ‘بیداری خانه نسوان’ از بیست و سوم خرداد در تبریزودر خانه تئاتر تبریزاجرا میشود
این نمایش به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی امیر حجازی و با بازی ، شهرام خضرایی، احد مبصری، وحید مبصری، رحیم عباس زاده ، نازیلا ایرانزاد، مینا پناهی، مینا اکبری، رقیه زارعیون و مینو نوبهاری تا ششم تیرماه برپاست .
این نمایش داستان زنانی  است که درنخستین روزهای حکومت رضا شاه قصد ورود به عرصه نویسندگی ودرام نویسی دارند ودر این راه با مشکلاتی مواجه می شوند.

با صرف نظر از نقاط قوت یا ضعف اجرای نمایشنامه از نظر من چنین رویدادی در تبریز بسیار مبارک است و تماشای آن ضمن دلگرمی دادن به فعالین عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی شهرمان ،برای علاقه مندان به تئاتر، خالی از لطف نخواهد بود .

داستان بعلت داشتن ساختاری ساده و روان ، بی هیچ پیچیدگی پیامش را به تماشاچی منتقل میکند به عبارتی بیننده براحتی در جریان داستان است و حتی میتواند وقایع پرده های  بعدی را نیز حدس بزند اما آنچه برای شخص من آزار دهنده بود تکرار زنجیروار بدبختی های موجود درواقعیت زندگی زنان امروزی است که در هر پرده ای با تاکید اعصاب خرد کنی یادآور ایست زمان جبران ناپذیری است گویا این گذر صد ساله ی زنان ایرانی رنگ و لعابی بیش نبوده و حقیقت ماجرا همچنان به همان تلخی سابق  پابرجاست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد